Lugn morgon

Vaknade och var rätt pigg Elliot sov lite längre men nu är han vaken och försöker hitta på något kul/hyss att göra.
Men om jag ska sammanfatta dom senaste dagarna lite.
I torsdags skulle jag jobba på Hundens hörna i Solna(hunddagis och Arken butik), Men vaknade under natten av att Elliot drog in luft så att han knappt kunde andas för några sekunder men som känndes som en evighet. Och jag var så rädd att han ahde fått tillbaka noskvalstret, blev inte alls lugn efter att pratat med personal på Albano!!! Och ringde var vet. i Hässelby, hon skulle ringa upp efter att se och prata lite me andra om vilka alternativ vi hade. Hon ringde upp vid 2 och då hade jag redan streesat upp totalt under de timmarna, dom tyckte att jag skulle vänta och se ifall han blir bättre (genom att han fick sista behandlingen för inte så länge sen var de inte noskvalster) och jag proppsade på en tid i torsdags iaf och fick Ann och hon är en av dom bästa jag ahr träffat så jag var hel nöjd. Vid halv tre kom Paii och Lennart med min soffa och sängram direkt från Uppsala. Jag och Paii lyfte in nästan allt och Lennart åkte upp till hässelby vetrenärstation med Nemo som skulle operera bort en sprucken klo, dom hade tid vid 3 och till 4 så åkte vi upp och mötte dom. Jag fick hkomma in och Ann gjorde ett fantastiskt jobb på att båda lugna mig och Elliot och kikade igenom honom. Och vi fick beskedet att det bara var en irretation i övre luftvägarna som bara var tillfällig...SKÖNT!

I fredags jobbade jag på Hundens hörna och de gick jätte bra, Maja och Elliot var me. Och Elliot sov inte många minuter där så när vi kom hem så sov han...ville inte vakna och byta tunnelbana på vägen hem. Halva kvällen var han totalt slutkörd, men sen var de full rulle. Men de blev god mat med Jenny och en  tidig kväll för mig.

I helgen jobbar jag i Vinsta och de är ju där jag vill jobba. Det är där jag trivs, jag gillar att stå i butik och göra något jag verkligen är bra på. Hoppas på många tider framöver.
Väntar även på om det blev en flicka eller pojke för Shappe, 3 i går morse åkte dom in och efter 12 timmar var den inte ute än, hoppas de går bra!
I går kom Anna, Sandra och Nina och plockade upp mig efter jobbet och vi åkte ut till grimsta för att gå en promenad. Och de funkade verkligen jätte bra med alla hundar. Sandra hade båda sina med sig, Nina hade sin BC och en lite BC valp, Allan hade  då Kulo och sitt tillskott Boss. Maja fick gå kopplad för att hon är en sur tant och för att de smällde tidigare och Boss för han var halt...Elliot fick bara springa lös där de var lamper så jag ser honom, annars sprang alla lösa och fungerade klockrent tillsammans :D

Jag och Anna åkte hem till mig och halvt om halv somnade av uttmattning i soffan innan Paii kom med muttrarna och vi kunde börja bygga soffan eller ja pussla lite och sätta fast 8 muttrar...lite tv och jag sov som vanligt :P


Det färdiga resultatet, en tvåsits för norrlänningar :P eller en fyrasitsig för alla andra...eller hos oss sexsitsig :P

Men snart ska jag iväg och jobba...eller ja om en timme, älskar söndagar!

Kommentarer
Postat av: Helena

Härligt med soffan =)

2010-01-22 @ 20:28:06
URL: http://AvenaExy.dagbok.org
Postat av: Cicci

Japp så snart får du komma förbi och sova på den :P men jag har även skaffat mig en sån där upplåsbar säng som är helt fantastisk skön att sova i :)

2010-01-23 @ 23:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0