Första inlägget för 2010

Var skitbra i morse...men efter ett tag började bakfyllan slå in...inte helt okej. Detta nyår blev iaf väldigt bra för min del, även om de inte blev som planerat...eller hade ju inte planerat så mycket. Fick fira med min kära sambo som jag har bott med i lite över att halvår. Hundarna var hos mamma och pappa ute på landet och hade det jätte bra.

Men jag har svårt att uppskatta fyverkerier. Dom är jätte fina att titta på på håll men står man nära, ser alla fullar idioter som inte fattar att det ändå kan gå väldigt illa så blir de inte lika kul. Tänker på min älskade Maja som mår jätte dåligt under den här perioden på året. Och tanken slog mig om hur många olycksfall och bränder man kan läsa om i dag. Jag tror värkligen på att de inte ska vara helt okej att vem som hälls ska få skjuta raketer...jag vet skittråkigt men är de inte värt de? Folk skjuter men tänker inte, personer som i vanliga fall är vättiga och tänker innan dom gör något dumt förändras och utsätter sig för onödiga risker.

Jag är värkligen ingen nykterist...snarare alkoholist i vissa perioder av mitt liv som jag inte är vidare stolt över, men jag tycker ändå att jag värkligen har förändrtas på den punkten och jag önskar inte nån att gå igenom vad jag har gjort. I dag är de inte offta jag dricker men de händer och visst ibland har jag också fått bakslag men de är väldigt väldigt sällan, i dag kan jag kontrolera mitt drickande. Men alla delar av mitt liv har ändå format mig till den person jag är idag. 

Men nog om sånt där tråkigt som redan har hänt...och desutom för så länge sen. Nyåret var otroligt bra...med några små missar. Det började hemma och alla gjorde sig i ordning. Som vanligt så tar de ett tag när de gäller Jenny, men det är också en av de sakerna jag älskar med henne. Jenny är min absoluta bästa vän! En person som har fynnits där under mina motgångar, när vi haft det som roligast och där emellan. En sån där sann vän. Jag ser värkligen fram emot att få bo med henne under 2010 också.
Men nog om mitt hyllningstal till min bästa sambo genom tiderna.
Eriks bror kom och hämta oss och körde oss till Mange och träffade en massa som iaf jag inte har sett sen högstadiet, var jätte kul. Och att se Jenny träffa sina gamla klasskompisar var obetal bart! Och vi fick tag på en taxi innan tolvslaget så vi var med Erik hos hans jobbarkompis under tolvslaget. Visst de var kul men inte min typ av fest. Den ena var fullare än den andra och den tredje kunde inte stå. Snälla sånna fester var kul för typ några år sen...men hallå!!! :P Fan vad jag känner mig gammal ibland.

Men om mitt nyårslöfte...för de här är nog de första året jag har något. Så är det att innan 2010 är slut ska jag ha ETT jobb och de här året vill jag tillägna två som jag älskar över allt annat på denna jord...Maja och Elliot...2010 är erat även om jag inte kan börja året att vara med er.
Det känns som att det här året kommer att bli toppen, det blir vad man gör de till och jag har bestämt mig för att vara med dom som betyder mycket för mig...peroner som såret mig eller som helt enkelt är dryga kan även detta år stoppa upp sig någonstanns där inte solen skiner!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tjenare gamling. Ha ha !

Nä, jag skoja ju vet du väl.

Ja, sånna där fester har man varit på några gånger och det är lika jobbigt varje gång när man ser fyllan. Man hoppas på att dom är bakfulla dagen efter ! ha ha !



Hoppas att det går bra på jobbfronten för dig.



Syns på klubben !



kramiz

2010-01-01 @ 16:01:32
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: cicci

Haha ibland känner man sig gammal :P

ja de lär dom fan va! skadeglädje!!!

tack, detsamma eller att politikerna ändrar reglerna hos försäkringskassan.



kram kram

2010-01-01 @ 19:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0