Blir så trött ibland

Skrev nyss ett inlägg som bara försvann så de är bara att börja om...suck!

Kom precis in från en kall och härlig promenad i Grimsta. Jag, Paii och hennes pappa åkte ut med deras hundar + Lenas hundar + mina = fyra Leonberger och så mina små. Jätte kul att se hur dom kutade och fungerad så bra tillsammans. Men -15 är lite för kallt för Elliot han får lätt skjöld kramp i tassarna, men han hoppade runt bra iaf. Maja fick inte riktigt vara lös då det var en massa skidåkare ute i spåren, och hon är ju inte direkt ett fan av dom. Hon ska helt enkelt ta dom, hon är jätte duktig när de gäller att springa framför och dra men annars så ska hon bara ta dom. Mina hundar är ju inte riktigt som alla andra hundar...



Men när jag laddade upp bilderna från i dag så hittade jag bilderna från i julas, och specielt ett kort som jag tog från bryggan i Åsätra. För några år sen var de is bland alla öarna, man kunde gå till Nässlingen. Man åkte bil och hade skit kul på isen men nu är den tiden förbi för länge sen. Men jag saknar de, de var innan jag hade Maja...men jag och Zippa var ofta ute på långpromenad på isen, man kunde gå hur långt som hällst...de var en frihet.
Visst vi hade ju iaf snö på julafton som inte är så där jätte vanligt men det blir inte kallat tillräckligt länge för att det ska bli sån is igen. Saknar det verkligen.



Nej men tillbaka till verkligenheten och städning...inge kul alls

Kommentarer
Postat av: theres

här är de is :)

förstår inte folk som längtar till sommaren då vi har världens underbaraste vinter att njuta av :)

2010-01-05 @ 19:59:36
URL: http://borderdrag.blogg.se/
Postat av: Cicci

Men prblemet här är att det är så fuktigt att de spelar ingen roll hur mycke man sättar på sig de är lika kallt iaf, och de blåser in mot land och då ligger inte isen kvar :( vill mycke hällre va uppe hos dig där inte trafiken står still av någon cm snö och man kan faktiskt gå ut om man klör sig rätt :P

2010-01-06 @ 13:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0