Ny dag, ny vecka

Men först en liten sammanfattning av helgen.
I lördags jobbade jag och det var hundens dag, så många fina erbjudanden :) och det var typ de, jag och Jenny hade hemma kväll, hände inte så mycket.
I söndags jobbade jag sen direkt till klubben för våran första agility träff, genom att vi bara hade fått upp den på hemsidan innan och inte hunnit promota den så var det jag och Sabina. Donna gjorde stora framsteg fast hon var trött. Tunneln som vi trodde skulle bli lite knepig gick galant! Slalomet fattade hon inte mycket av med de får bli nästa gång. Elliot var jätte duktig, shit vad snabbt det går! Vi körde bara tunnel och hopp hinder, han fixar det klockrent att hoppa om jag står framför så att han kan hoppa direkt till mig och då kan han ta tre hinder men nu jobbar vi på att jag ska kunna stå på sidan av kombinationen och att han inte har riktningen mot mig uten dit jag säger :P Och han ser ju för rolig ut när han hoppar, istället för att hoppa som normala hundar stuttsar han :P
Maja fic även vara med på ett hörn, men hon fick bara hoppa lite och slalomet. Maja kan alla hinder förutom gungan och slalomet är hon bara dålig på :P Elliot har inte lärt sig alla hinder än men det kommer och jag kommer uppdatera med våra framgångar.

När vi tränat klart så var vi hungriga, vi tänkte först ta Majas grill men det var ingen sol på deras uteservering så de blev en tripp till väsby och åt på underbara Mamma´s. Elliot sov som en liten gris på vägen hem.

Väl hemma blev det te och fixa med kuvären till medlemmmarna som nu är skickade!

I dag börjar jag jobba 15,00 så hade en plan på att åka ner till klubben och köra slut på Elliot men måste verkligen fixa en massa saker här hemma så de får bli i morgon när jag och Paii ocksåer ner.

Nu är klockan redan 11 och jag har massor att göra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0