Heldag

Dagen började med en sen frukost i solen på ballkongen med min kära sambo. Helt underbart, men fick flytta in efter ett jag för de blev för varmt.
Vid två åkte jag och Izabell ner till klubben för att träna våra kära små hundar och där mötte vi upp Paii. Agility stod på chemat men var även tänkt att bli lite lydnad med det sket vi i. Kom på när vi kom ner att på tisdagar är skjutbanan öppen och jag hade naturligtvis en liten Maja som inte var så glad men lite agility fick hon köra iaf, går ju inte att köra så mycket med gammel tanten då minsta lilla streckning får bara inte hända.
Elliots träning gick bra dock inte så genomtänkt som jag ville, han ville inte riktigt lyssna och är man lös kan man ju alltid passa på att sticka för att då får matte iaf inte tag i mig :P men med mycke spring och mycke godis tyckte jag att de gick rätt bra iaf.
Han fick iaf prova på slalomet och börjar fatta det, än så länge är vi bara på två pinnar med det går frammåt. Ska träna in hindrerna ordentligt innan han får gå vidare. Han fick även prova på en lite komdination med tre hinder och en tunnel. Vi tränade först hoppteknik då han bara får ta ett språng i mellan så han lär dig att det är hoppa han ska göra och inte stuttsa. Och det gick jätte bra efter några prövningar med hur stort mellarum det behöver va. När han verkligen kan kunde det så vinklade jag ena hindret och la jag på tunneln. Från början gog han hindrerna bra även det vinklade men det tog inte lång tid innan han forstod att han skulle igenom tunneln också.

Fikade och Paii åckte hem och byttes ut av Helena. Tränade ett litet tag till och den åkte vi till Bromma och köpte sushi sen direkt ut till hundöarna och nu halv nio är vi hemma och Elliot och Maja deckade i var sitt hörn av var sin soffa. Det kommer bli en skön hemma kväll med andra ord.

Kommer att lägga upp bilderna från träningen på hemsidan www.tegermark.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0