En händelsefull dag

Men innan jag berättar om dagen så vill jag påpeka att det är Majas stora dag i dag. Nordanåkers Rut "Maja" fyller 10 år i dag! Min vackra fina flicka! Den finaste och underbaraste tös som någonsin gått med sina vackra tassar på denna jord! Men hon kommer bli firad här hemma i morgon. Nu är hon ute på landet med mamma och pappa och bara har de bra. Det bästa sättet för den bästa hunden att få fira sin dag. Min älskling fyller tant och de ska firas med det som hon tycker allra bäst om. Hon fick kängru godis med sig ut och när hon kommer hem ska vi hitta på något riktigt kul tillsammans!





Men nu till i dag...
Lilla Sthlm, hundutställning i Älvsjö.
Elliot fick dock en 2:a men med mycke god kritik, det vi fick nedslag på var hur jag stälde honom...och det är något man kan träna upp, så nu ska vi se till att sätta dom andra på plats under nästa tävling :P
Men jag är jätte stolt över honom! Det var ju ändå jag som gjorde så att vi inte fick så bra kritik. Men men inget att göra åt nu så här i efterhand men det ska ändras till nästa utställning.

Sen var det Freestyle SM. Många ekipage var riktigt duktiga, vissa var bara dåliga och vissa hade bara en dålig dag. Men jag är inte nöjd med poäng ställningen, men men de är inget jag kan göra något åt...jag är ju inte dommare. Men jag tyckte Liljas program var fantastiskt roligt och så klockrent! Mitt absoluta favorit program! Karros program var otroligt vackert! Maggans program var snyggt som vanligt...

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Fin hon är :) grattis i efterskott! Och Elliott är en sån fin kille så det går nog bättre nästa gång, vi får gå en kurs i mental träning så att vi inte blir så nervösa. Haha.

2010-04-07 @ 00:11:32
URL: http://aquena.doggyblogg.se
Postat av: cicci

Jag är helt på den idéen :P jag vill verkligen komma igenom det här så att man inte ska bli så här förbannat nervös :P

2010-04-09 @ 19:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0