Ojojoj...

Oj jag som skulle bli mycket bättre på att blogga :S Men det är aldrig för sent att ändra sig ;P
Hundarna mår bra och jag mår bra men är allmänt slut i huvudet. Men jobbar inte så mycket i helgen, jobbar 12-16 både lörda och söndag på Arken Zoo Vinsta...Rena semestern ;P

Som sagt hundarna mår bra men här kommer MEN...Jag har inte kommit på den absolut bästa maten för honom...Orijen är för mycket proteiner för att hans lilla mage ska klare det. Sen gick jag över på James Wellbeloved Anka puppy och det är antaglign för mycket spannmål...det är altså helt otroligt vad han fiser...går knappt att vara i samma rum. james blandas nu ut med Klass pluss och han börjar bli riktigt fin i kroppen...MEN vad ska jag hitta på för att få ordning på magen. Men för att inte hela tidn byta så får han gå på jamesen ett tag till...tills påsen börjar ta slut...har ju inte ekonomi till att byta foder hela tiden ;P

Nu på sista tiden har hundträningen kommit lite i kläm, genom mycket jobb och mattes huvud som hon har lämnat någonstans på vägen. Jag har jobbat ons- fredag nu på Vinn Stormarknad och mamma har kommit och hämtat mig och hundarna på morgonen och skjutsat mig till jobbet och sen tagit hand om hundarna...och hundarna har skött sig exemplariskt! Ni vet hur det är, man vill klaga lite och min person som jag går och klagar om det mästa för är min mamma...och visst har man haft dagar då man bara vill ligga under täcket och inte gå upp men man få ta och sparka sig själv i häcken för att städa efter en kär gammal hund välte vår stora fina hallspegel som gick i många delar...eller vaknar av att det har vart någon som vart lite dålig i magen under natten...eller varför inte städa efter en litten prins som har krypit in i en stängd väska och lyckats lista utt att det var ett läppsyl och tuggat på. Ja iaf mamma har fått lyssnat på allt och när hon ska passa dom så är det som änglar...de busar inte äns...där emot börjar dom så fort jag stiger in genim dörren.

Kan inte jag få vinna några minuter så att min mamma slipper jobba så hon kan passa mina hundar ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0