Fram kommer man alltid...

Helgen var häcktiskt men otroligt rolig och givande. Fast för mig började helgen redan i fredags så det började med tvättning och städning, fast städningen kom jag inte så långt med innan tiden rann iväg. Planen var att jag skulle tvätta, städa, diska, träffa Anna, träna mina hundar, hämta Nova, lämna Elliot till mamma, Hämta/möta upp Sandra åka till kursen...ja tiden rent av flög iväg så det blev tvätta, städa lite, träffa Anna, hämta Nova, hämta Sandra och åka till kursen.
Vi viste inte riktigt vart det var så vi chansade lite och förvånandsvärt snabbt kom vi fram. Vi trodde vi svängde av motorvägen för tidigt men helt plötsligt var vi framme. Riktigt stiligt om jag får säga det själv.

Första kvällen var det teori och tanken att Elliot inte skulle följa med till kursen just för att vi bara skulle sitta och ta in en massa information i två timmar men han hängde me iaf. Visst var det lite tråkigt för han och han ville inte alls sitta still men mot slutet somnade han till lite.
På väg hem körde Anna mig och Sandra till tunnelbanan och genom att Maja satt i buren i bakluckan och vi hoppade ut på ett övergångs ställe så hann vi inte riktigt ta me henne ut så hon fick fortsätta ut till värmdö till Anna.

Lördagen blev mycket information! Det snurrade på kvällen när vi slutat. Men på lördagen blev det mycket praktik och jag var oerhört stolt över Elliot! Han fattade snabbt vad vi syslade med och han är helt otrolig att träna! Han fattade target snabbt att gå från nos och tasstarget på två gröna så som han aldrig har gjort förut är inte helt enkelt och på så kort tid. Han var helt fantastisk!

Kvällen följde Anna med mig hem för Första Advents festen. Otroligt kul fast jag och Anna var båda otroligt trötta och Elliot var trött! Men det kom så mycket folk som han hade så kul med så det tog lite tid innan han ville sova. Men vart han än gick så blev han störd, så han var lite grinig där på små timmarna och sov som en liten gris när vi gick och la oss.

Söndagen var det lite mindre praktik men Elliot var duktig på det han var med på, och när det blev teori så sov han faktiskt! Men på söndagen skulle vi även träna andra hundar och min grupp fick träna men Emmas Bimbo. Och det är en hund jag gillar! Hon är skit kul att träna!

När söndagen var avklarad så åkte jag och hundarna hem och var sjukt trötta. Men jag hann iaf hämta ut några böcker på posten och sen blev det frossa kväll för mig, Jenny och Erik. Erik hyrde Coco Chanel och det är en film som jag rekomenderar ALLA!!! Fantastiskt bra!

Idag kom Anna förbi och vi åkte och tränade Agility med Kulo och Elliot. Maja kommer att få ett lydnads pass här på kvällen och lära sig vad jag och Elliot lärde oss under helgen. Elliot var som vanligt helt otrolig på Agility, och nu ska vi börja lära in kontakt fält och att man måste stanna på gungan tills den slår i backen...han är ju så lätt så när han är vid gungans slut så har den precis börjat vicka men han bryr sig inte alls att den vickar!

Jag har hittat en apportbock i Elliots storlek så kvällen kommer jag att roa mig med att träna in apportbocken på Elliot och Maja kommer få lära sig "front"...och så klart är det Ullared i dag och det får inte missas. Tycker det är skut kul att kolla på alla knäppjökar som spenderar blera tiotusentals kronor där...kan fan inte vara kul att spendera hela semesten på Ullared! 

Kommentarer
Postat av: Chris

En pinne i livet - det är givet ;-) sen att lillkillen skulle fatta snabbt var ju en självklarhet! :-) men träna agility utan mig..å fendi också såklart. :-( låter som en kanonhelg! Kram

2009-11-30 @ 20:49:41
URL: http://Www.minapinnar.wordpress.com
Postat av: Cicci

Haha ja men jag är fortfarande van med lilla majsan...vist hon fattar snabbt men inte SÅ snabbt! Ja men nu börjar vi få lite kläm på agilityn så snart får vi åka ut och träna tillsammans. Det var verkligen en kanon helg! är hel nöjd!

2009-11-30 @ 22:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0