En underbar dag

Ja de börjar bli en vana att mitt inlägga bara känner för att försvinna in i syber rymden men nu gör vi ett nytt försök.

Dan började med att Anna kom och hämtade mig och så bar det äntligen iväg till hundöarna. Väl där var det full rulle från början till slut. Och man såg verkligen att hundarna hade riktigt kul. Det var inte så mycke folk men några hade pallrat sig ut när de var tråkigt väder och en udda tid. Det var väll några hundar som var lite stökiga och specielt en som både Maja och Elliot skulle sätta på plats. Men alla skötte sig och vi fick några fina bilder som kommer att komma upp på min hemsida www.tegermark.se När vi kom ut genom grindarna från hundöarna var både jag och Anna helt leriga från topp till tå då i alla stigar som folk oftast går på var lervälling.

När vi skulle åka därifrån fick Maja och Kulo sitta i stora buren i bak och Elliot fick sitta i sin lilla bur som vanligt i baksätet. Men när vi var över bron mellan Drottningholm och Bromma satt Elliot helt plötsligt i baksätet! Utanför buren!!! Så det var bara att svänga förbi Clas Olsson och köpa en lite kabinhake som lås. När vi ändå var i Vällingby smet vi in på Lagerhuos, Felinhuos och träffade Lovisa. Det blev även en sväng förbi systemet, där har inte jag vart på flera månader. Men nu har vi iaf årets glögg.

Lunch och film blev det hemma hos mig innan vi fortsatte ner till klubben för att träna. Maja fick ligga kvar i bilen då det skuts på skutbanan på tisdagar så jag kunde lägga all energi på Elliot. Vi började att finslipa på ingången till fotet och sen blev det Agility. Och han är riktigt duktig. Han har bara tränat Agility en gång tidigar och då fick han bara hoppa några hinder så det var inte jätte seriöst. I dag gick vi till att hoppa flera hinder i rad och vilken fart han har när han väl kom på vad det var vi ville. Så nu är det som vanligt att jag msåta lära mig att styra bättre och hänga me, gör jag bara det kan vi gå långt! Så Agilityn kommer vi garanterat att fortsätta med.

Nu är jag hemma och har diskat, damsugaren får jag ta fram imorgon. Så ska jag väl ta mig ner till tvättstuga och förhoppningsvis få en tvättid redan i morgon. Sen ska det få bli en lugn kväll med en av de bästa böckerna jag läst, nämligen biografin av Slash. Sjukt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0