En massa tjafs!

Först vill jag bara säga ett stort grattis till Sven som har fått sitt kennelnamn godkänt! Libido är ett riktigt roligt namn när man ser vad det betyder (lust och åtrå). Jag ser inga som hällst anstötningar i de...Herre Gud vi lever väl inte på 50-talet!? Men det här namnet har väckt stor uppmärksamhet! En del av det går att läsa på http://www.alltomhundar.com/hundforum/viewtopic.php?f=12&t=83268 Och det är så otroligt töntigt att folk seriöst orkar bli upprörda. Det är som vissa säger i inläggen att det är väl ingen som går och roppar hundens kennelnamn när man är ute och går! Inte f*n roppar jag Nordanåkers Rut när det är betydligt lättare att roppa Maja! En vänns hund heter tillexempel ölskvättern i kennelnamn och inte går hon och roppar ölskvätten i skogen....
Jag tycker att det är endart kul och som Sabina sa så folk med normal humor skrattar åt det och bli inte upprörda och vill regga hunden i ett annat land eller sälja hunden bara för att man inte vill ha ett kennel namn.

Men nått som verkligen retar mig är att i varje nummer av HUNDSPORT så finns det en massa nya kennelnamn som man kan skicka in en protest till om man tycker att det inte passar eller är för likt något annat eller så...och det står där för en anledning!!! Att det inte ska komma efteråt en massa tjafs...man har sin chans till att påverka, tar man inte chansen så får man f*n skylla sig själv att det inte blir någon ändring och så har dom mage att skylla på SKK!!! Att dom släpper igenom konstiga och opasande namn. Det är rent skit snack och paj kastning!

Det finns ju folk till allt...man slutar aldrig att förvånas och hundvärlden måste nog leda pajkastningen!  

Men men nog om det, eller får väll återkomma med nyheter om fallet ;P

Men om dagen i dag så jobbade jag på vinsta och så åkte jag och Sabina och solade...nått som jag inte har gjort sen jag bodde i forshaga. Hade nästan glömt dort hur skönt det är. Nått som var helt ottippat var att vi träffade på Kajsa som jobbade på Vinsta för några år sedan. Kul att se henne igen och det blev en pratstund om vad som hänt sen sist...och det är ju en del. 

Tänkte iaf avsluta det här inlägget med en bild på den RIKTIGA svin inflensan!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0