Inge kul alls

Nu är de inge kul att vara jag. Är riktigt negativ, vet inte hur jag ska kunna lösa allt. Jag vill jobba och som alla vet älskar jag att jobba och är inte borta många dagar. Har aldrig vart sjuk från jobbet och jag kommer nästan alltid in om non ringer in mig. Men nu är de inte lika kol längre. Eller jag älskar att jobba på vinsta, och de är kul att jobba på vinn och hundens hörna har jag inte vart på så länge så jag kan utala mig egentligen men det känns som att jag kommer att trivas där. Men hundarna ska vara smittfria på fredag och nu har de kört ihop sig. Och det var bara en tidsfråga innan de skulle smälla. Vinsta kan jag i normala fall ta med mig hundarna men inte nu när dom smittar. Och nu har jag två dagar som ingen kan ta dom och jag ska jobba och de får mig att bara bli jätte negativ över allt. Det enda jag önskar mig nu är att jag vill ha ETT jobb inte tre eller fler och att de ska funka med hundarna.

Jag skulle vilja bara åka iväg och bara va men de går inte, måste ju betala hyra och räkningar. Jag hatar att inte ha veta vad jag gör om några månader, hur många timmar får jag här och där? Nu är de Februari jag oroar mig för. Jag vet att jag fixar de men nu börjar de bli jobbigt. Att ständigt gå och oroa mig för hur många timmar jag får jobba, vem ska ta hundarna om jag inte jobbar på vinsta. För hundens hörna har jag bara i januari och ev några dagar i februari...vad händer i Mars??? Jag har ingen aning. Får jag ett jobb där jag inte kan ta med mig hundarna sätter jag dom på dagis, men då måste jag ha en heltid annars kommer jag aldrig ha en chans att ha råd.

Jag vill va mång miljonär så jag inte behöver jobba! Men om jag var mång miljonär skulle jag nog jobba iaf bara för att få de sociala men då skulle jag inte behöva lägga så mycket energi på att bara gå och oroa mig.

Och så fort jag börjar små gnälla lite så är de flera som ifrågasätter mina hundar om de nu orsakar så mycket problem. Men vad skulle mitt liv vara utan mina ögonstenar? Jag skulle inte ha ett liv överhuvudtaget...så många timmar jag lägger på mina hundar varje dag skulle bara vara tomma timmar...alla timmar jag spenderar med mina hundar är också då jag är som lyckligast...så vad som än händer stannar hundarna ;p


Kommentarer
Postat av: Ullis

Lilla Gumman! Inte roligt, förstår dej fullt ut och det skulle lätt kunna bli magsår eller nåt. Ta en dag i taget just nu. Kram

2009-12-20 @ 19:58:34
URL: http://www.virrpannans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0