Dalarna runt helgen

Jag och Anna packade bilen med hundar, burar och väskor fredag morgon och begav oss mot vackra Dalarna. Första stoppet blev i Avesta för lunch på resturangen Dalahästen, åt jätte goda älgköttbullar med potatismos, kan verkligen rekomendera det starkt. Men se då till att ta en tidig lunch innan busslasterna med panshisar väller in.
Väl i bilen igen fortsatte resan mot Falun och Lager 157 utanför Falun, blev lite kläder som man alltid behöver. Genom att jag är lite lätt urkesskadad blev de en tur in till djuraffären i Falun också. Trevlig liten butik med trevlig personal. Dock hade dom inget specielt utan de vanligaste som typ alla har.
Sen for vi till Rättvik köppte mat och gick på systemet, oj vad jag saknar dom flaskorna som blev över nu...skulle vara skönt att sitta i solen på balkongen med dom nu. 
Och efter mycke om och men for vi till Vansbro där vi skulle sova på ett vandrar hem under natten. Kommer inte ihåg vad de heter och jag skulle aldrig rekomendra nån att åka dit!

Lördagen åkte vi till Nathalie Ädel i Äppelbo som har Border collie kenneln The Look och Anna och Boss fick prova på vallning och Ädel visade lite. Och sen blev de Majas tur...och de gick jätte bra! Jag var så stolt över min gammla tös! Hon var lite stel efteråt och de är inte så konstigt hon är inte van vid sån träning. Mammas gammeltant :P
Under eftermiddagen åkte vi vidare till Yttermalung och Nordanåkers kennel, Majas kennel och fikade med Birgit och Inge så kom även Jossan förbi.
Kvällen och natten spenderade vi i Gagnef hos Sanna. Under kvällen skvallrade vi gammla minnen och vad som hänt sen vi tog studenten me Sanna och Linda, jätte trevlig kväll.

Söndagen var de agilitytävling på Dala-Flodas brukshundsklubb. Anna och jag packade upp utställnings tältet på morgonen och vi såg riktigt ruttinerade ut med tälltet alla burar och campingstolarna :P Anna tävlade med Kulo, Linda Tävlade med hennes mammas hund Axa och så var Madde (Boss uppfödare där). I agilityn kom Anna och Kulo på 10:de plats av jag tror de var 32 och i hoppet diskades dom. Men ett helt fantastisk prestation av debuten i officiella tävlingar!
Hela vägen ner till Sthlm låg Elliot helt utslagen och sov som en liten gris. Vi var lite lätt sena redan från tävlingen och alla söndagsåkare gjorde inte riktigt saken lättare. Vi skulle hämta Theres vid Centralen vid 21 och vi kom bara lite försent. :P

En jätte rolig resa, och jag skulle göra mycke för att göra om den. Fantastiskt rese sellskap och vi hade verkligen jätte kul under resans gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0