Idag är första dagen...

Oj de är så mycke som har hänt. Jag och Denice har haft en underbar mini semester,Maja har haft sin egna semester och nu är hon tillbaka så nu är Elliot på egen semester, de har vart mycke hundträning...Elliot är startklar i agility men jag är fortfarande livrädd för gungan och nu har mitt helvetes pass på jobbet börjat...24 dagar i rad...men de är pengar. De är så mycke som har hänt att jag inte vet vart jag ska börja någon stanns men de kommer så småningom.

De är nämligen så att jag och denice har lite planer och i dag är de första dagen, mer om de får ni veta sen.

Däremot är jag skitförbannad på folk som tar in hundar från spanien eller irland eller nått sånt där förbannat land. Tror de att de gör en världsinsatts? Vakna upp för fan! Ta han dom dom hundar vi har i sverige i stället om ni nu är så inne på att göra en insatts! Hundstallarna är fulla så dom inte kan ta in alla hundar som skulle behövas, och många avlivas för att dom inte får plats någon stanns och så sitter de folk som importerar äckliga hundar från utlandet. Som desutom ofta inte klarar av transporten till sverige och är helt förstörda och inte är vana att vara vanliga familjehundar. Tänk er för innan ni tar in nått sånt!

Och när vi ändå är på gång så kan vi lika görna ta upp de här med planerad blandras avel! IDIOTER!!!!! Vad tänker dom med? Jag har inget emot blandraser för att de är blandraser men man planerar inte blandraskullar! Jag blir verkligen förbannad när jag hör sånt! de finns så mycke renrasigt så varför vill man ha en blandras? Många väljer blandras för att dom är billigare men de billigaste med att skaffa hund är själva kostanaden för hunden sen tillkommer allt annat. Hur fan ska dom ha råd me de? Har man inte råd eller tid ska man inte ha hund!!!! Skaffa en hamster då!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker allt ni skall tävla på våran agiliy tävling som vi har tillsammans med flens BK den 4 sep i flen ;)

2010-07-26 @ 10:02:19
URL: http://www.settersig.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0