Är inte ett fan av SL!

Efter att inte fått måna timmars sömn i natt, för så fort jag rört mig i somnen så har jag vaknat av att de hugger i ryggen, så var de bara att försöka pallra sig upp ur sängen. Det var -22 i morse och de gör så att man spänner sig så då gör de ännu ondare i ryggen.

Kan inte bara fatta hur korkade SL kan vara! Genom att det är röd dag så går de ingen buss direkt till stinsen så då får man åka till spånga för att ta tåget till karlberg och sen tåget till sollentuna och gå därifrån, något som inte är hela världen. MEN 119 som går från mig till spånga ska matcha både tunnelbanan i hässelby och pendeln i spånga. Och man får springa till båda för att hinna, varför kan inte bara bussen vara några minuter tidigare? Och när man kommer till spånga så kan man gå av precis utanför tåget och då brukar man hinna men i morse som så många andra mornar stannar den på andra sidan hela buss sation så rå kutar man kan man hinna precis till att dom stänger dörrarna på tåget. Men jag som då har så förbannat ont i ryggen kan inte springa men jag gick ändå väldigt fort och hann naturligtvis inte! Så en halvtimme fick jag sitta i spånga i 22 minusgrader och frysa häcken av mig. Jag höll seriöst på att börja gråta flera gånger när jag satt där och väntade på tåget. Så förbannad på hela situationen! På att ha ont och frysa och på SL som inte kan tänka längre än vad näsan räcker! Och sen är de väntan i karlberg men de kan jag också leva med. Men när jag kom fram till stinsen hade jag istappar från ögonfransarna, helt isiga ögonbryn och fingara som inte gick att räta ut..pluss att jag gått och spänt mig så jag hade så fruktansvärt ont i ryggen. Och kom naturligtvis en halvtimme sent till jobbet!

Efter en dag på verktabletter så kunde jag iaf ta mig igenom jobbet och så kom mamma och hämtade mig, vet fan inte om jag skulle orkat ha åkt hem annars. Men med lite hjälp kan jag iaf ta mig igenom dagen, för den trista sanningen är att jag har inte råd att vara sjuk, förlorar aldeles för mycke pengar. Så de är ett litet helvete jag lever i just nu.

Men snart ska jag och Paii ut med hundarna i snön, för hur ont jag än har så måste hundarna få komma ut...och det är väl som vnligt att bara bita ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0