Suck!

Ja men så känns det skulle ha haft min 8de lediga dag sen årskiftet i fredas men fick hoppa in och jobba. Jobbade helgen och den gick smärtfritt, hade trevligt med Sabina och Lina på lördagen. Och i dag äntligen så ska jag få vara ledig, fixa och trixa och bara ta hand om hundarna.
Vaknade och genom att jag inte har fått upp rullgardinen så sken solen in och jag tänkte att de här skulle bli en härlig dag! Gick upp och Jenny var också ledig och vi skulle ha en perfekt dag tillsammans, vi har ju gått om varandra den senaste veckan och knappt sätt varandra. Och så ringde Tobbe...Och som vanligt frågade om jag kunde jobba och jag var ärlig och sa hällst inte och förkarade att jag hade en massa saker att göra idag. Helt ovetande om kaoset runt om i hela sthlm. Tobbe förklarade då att Peter var hemma och vabbade och shappe kunde inte komma pga snökaoset. Så ingen skulle finnas på fisken så de var bara att pallra sig iväg. Och helt plötsligt så var de världens kaos i hela sthlm. Inget fungerade...bussar stod rakt över vägen, tunnelbanna gick inte här ute utan bara inne i stan, pendeln stod typ still, växlarna till tågen har frysit och på alla nyheter uppmanades alla att stanna hemma om dom kunde.
Men jag tog mig iaf till jobbet utan problem, bara lite förseningar. Och Jenny var helt underbar och hade Maja hemma så slapp folk stå och trampa på henne. Dagen flöt på utan problem och jag fick sluta fyra så jag skulle hinna det mästa.
Men så hade vi problemet att ta oss hem. Att gå var de inge tal om då Elliot typ fryser ihjäl. Jag var neri vid bussen 5 över den skulle gå 6 över, komm inte den skulle gå 12, 14, 16 och 19 över men inge kom. Testade att ringa Sl men de var 25 min vänte tid för att få prata med en person och så kom de helt plötsligt en extra buss.

Jag fattar inte att hela SL slås ut av snö...och slås SL ut då är de kaos i hela Sthlm...

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja det var verkligen kaos idag ute.

Jag låg kvar i soffan och kurerade mina bihålor så jag klarade mig.

hittade inte din mailadress så jag har skickat ett mailt ill din ordförande adress. ha ha !



kram

2010-02-22 @ 21:53:04
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Cicci

Skönt! Jag ska försöka stanna hemma i dag, måste handla men som tur är har vi ju ica några hundra meter bort :P

Okej jag kikar på den, annars så är Sandra orförande nu mer, jag är kassör och jag har [email protected] :P

2010-02-23 @ 09:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0