9 sep 09 - Underbar dag i går

Ska dra lite om dagen i går genom att jag inte hann det i gårkväll.
På morgonen blev de träning med hundarna :D
Sen åkte jag, Jenny och Adam bort till Jula i Häggvik och köppte en massa bra och ha grejer. Sen skulle Adam åka så han skutsade upp oss till Edsberg hem till Sabina som fylde år i går, Grattis tjejen igen! ;P Av mig fick hon en tårtspade som hon hade önskat sig ;P men jag kommer att tänka ut något annat som hon ska få som betyder lite mer :D Vi hade bara med oss Elliot så han fick träffa torsten och Maja fick lite lugn och ro hemma.

Sen efter mycke byten var jag och jenny hemma och då stod Denice där så de var bara upp och hämta maja och godis och åka igen...har vart så förbannad på SL hela dan.

Jag, Denice (www.alickra.se) och alla hundar åkte ner till Vällingby brukshundsklubb och tränade. Har velat få in en fotposition men haft lite problem med så jag fick hjälp av Denice och de funkar gallant :D sen började vår allmänlydnads kurs och Denice var snäll och stannade och träna passivitet med bland annat Elliot som har vissa problem med att just pipa.
Sen fick jag lite hjälp på kursen också när vi testade lite olika och jag inte kom på något annat tog Denice mig åt sidan och tipsade mig om en grej som jag sedan berättade för steffi och de gick kanon :D Tack för alla tips och trix gumman, så att jag kan lära ut bättre...och lära mig själv :P

När jag är nere så kan jag ringa Denice och hon får mig direkt på gott humör. Vad skulle jag göra uten dig? Tack för att du finns! Hon får mig att tro på mig själv och då kan jag lära mina hundar ännu mer och ännu bättre.

Nej nu har jag vart ute med hundarna och medans jag fick i mig lite kaffe kunde jag sitta här men snart ska vi gå till jobbet så där några timmar innan...vi ska gå en riktigt lång promenad och så ska jag försöka köra slut på Elliots lilla huvud innan vi är på jobbet :P



Men vi måste ju avsluta på en bild från när vi var hemma hos Sabina
och firade henne. Här har vi då Torsten och Elliot :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0