7 sep 09 - Tillbaka från repskapet

Nu har jag kommit hem från ett underbart kul Repskap i år också. I år var vi på Sånga-Säby ute på Ekerö. Om man ska börja i rätt ände så fick jag Sabina och köra mig ut på fredagen, mutade med att bjuda henne på middag och drink kväll ;P Det var nog bland de roligaste resorna jag vart med på :D jag skrattde så att tårarna bara sprutade! När jag väl sheckat in och letat reda på mitt rum så satt Theres och Johan på möte så jag låg och läste en fantastisk boka (som alla måste läsa, "Väninnan" av Denise Rudberg). Tills Theres ringde och vi gick ut med alla hennes fem hundar hon hade släpat ner...en Amerikansk Cocker, två Border Collie och två Hasky. Sen var jag helt slut och ville bara gå och lägga mig.
På lördag morgonen var de svårt att ta sig ur hotellets helt underbara hästens sängar men efter mycket om och men så var de bara att pallra sig upp och gå förbi Theres´s rum. Till frukosten fick vi med oss hennes dotter Jessica också. Och en engång så står jag fast vid att hotell frukost är det bästa i hela världen...iaf nästan ;P sen blev de möte, men mitt i mötet kom det in en kille från "paus patrullen" (mer om det finns på www.pauspatrullen.se) som drog ut oss på en tävling i att källsortering. Vi fick dela upp oss i lag (Theres är en jävul till tävlingsmänniska) och fick var sin påse med en färg, och i den låg det en massa saker som skulle kastas i olika låder för metalförpackningar, papperskartonger, brännbart mfl. Sen gick det på tid men sen fick man en minuts tilllägg för varje sak som låg på fel plats. Vi var inte snabbas men vi hade flest rätt så vi VANN!!!! :D Och priset var en frisbee :D sen vart det möte egen och där imellan kom det en massa fika och lunch. Efter lunchen var de lite möte till med största vikten på ifall vi ska ha kvar distriketn eller inte eller hur man nu ska lösa att det är många distrikt som ligger vilande och de är absolut inte bra för klubbarna i det distriktet. Och hur man ska få fler att delta på repskapsmötet. Det var en diskution jag gillade starkt. Efter det var de lite mer fika :P och sen var de hemligheter som de stod på programmet, det blev bondekampen. bonde kampen var skit kul.
Vi delades upp i sex lag först för att tävla mot varandra men sen när det var slut så fick vi tävla med poäng mot dom andra lagen och där korades vinnaren.
Mitt lag tävlade mot Theres´s lag, och vi började med att mjölka ;P
    
Där van Theres´s lag med bara några milliliter så de var väldigt jämt.
Sen blev de rodeo :D
   

    

Även i den här grenen förlorade vi.
Sen var de Jessica som ville testa:






Sen var det olika teoretiska tävlingar, sko en häst, såga och pricka rätt i vedlådan.
Det slutade med att vi vann :D men sen när vi skulle tävla med alla lag så kom vi tvåa...Johan´s lag vann.

Sen blev det middag och den middagen var inte att leka med, tre rätters och alla rätterna är helt klart världa att dö för. För mig är att bo på hotell och äta riktigt gått ett privelegium, och jag tycker de är jätte kul att träffa alla vänner.
Efter middagen gick jag, Therse och Jessica och badade, och har ingen bild på polen men den var hur cool som hällst! Den var inte så stor, den var rund och ena sida var det glas ut mot sjön, och glaset gick inder vatten nivån i både pålen och i sjön.
Sen låg jag och sov pga huvudvärk...som jag sen hade smittat av mig till Theres på morgonen. Sen på söndagen skulle jag försöka komma in i ungdoms rådet. Men det var tre stycken som ville ha en plats...och jag är ju inte den som tycker det ä så där överdrivet kul att prata inför inför folk så jag förstår att jag inte blev invald för dels var min pressentation as kass och dels så skulle jag också ha röstat på Lina (tror jag hon heter, är ju inte så bra på namn). Men jag hade iaf två röster och det var 30 röster som var utdelade och det stod emellan mig, lina och carro. Om man säger så här...jag fick då mina två röster (som var mina som jag hade röstat på mig själv :P ) och lina fick 28 röster :D men de var jätte kul att hon kom in för hon är de jätte bra tjej som kan göra lite förändring och helt ärligt är jag jätte glad för henne fast jag hade vart änu gladere om jag fick platsen ;P haha
Men jag sitter iaf i PR kommitén i stället och det är inte fy skam de heller, det är jag, johan och johanna och båda känner jag sen tidigare så jag är nöjd iaf :D

Min lilla kompis under helgen, skönare unge får man leta efter! jessica och jag spelade bland annat biljard och vi var ungefär lika bra på de :P

Sen på söndagkvällen kom Denice (www.alickra.se och http://alickra.blogg.se) hem till mig med Elliot och efter ett tag kom mamma med Maja så nu är alla samlade igen. Men som vanligt när ajg och Denice ses så blir de en massa prat och vi som bara kulle gå och köpa cigg kom tillbaka upp till lägenheten efter kanske två timmar...kan säga att det bara tar typ 5 min i vanliga fall. men när vi väl ses så pratar vi mycket om alt och ingenting och jag joppas att vi ses mycket mer nu när jag har Elliot. Jag tycker Denice är en toppen tjej som får ta alldeles för mycket skit! Och jag ser värkligen upp till henne som inte backar när alla andra gör det och hon står för sin åsikt! Stå på dig tjejen min!!!

Nej nu ska jag vara lite social med min sambo som också är ledig i dag :D
ha de bra allesammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0