Elliot träffar får

Måste börja berätta om gårdagen som var fantastiskt kul!
Det barjade med att Sabina kom och hämtade mig och hundarna och så åkte vi och kollade på den bil som hon förhoppningsvis blir ägare till, håller tummarna! Det är verkligen en skitbra bil om man frågar mig som inte vet så specielt mycket om bilar ;P

Sen åkte jag och hundarna ut till Värmdö och hällsade på Anna. Till gården är det nästan två timmar resväg från Sollentuna om man åker kommunalt men jag hade en fantastiskt bra bok och båda hundarna låt och tog det lugnt hela vägen ut. Sen var det dags för Elliot att träffa får, kor och hästar för första gången. Och f*n vad han är cool!Hästarna brydde han sig inte om nämnvärlt men fåren och korna var väldigt spänande. Korna fick han inte riktigt hällsa på, var elstängsel i mellan...men fåren kunde han sätta nos mot mule, fick tyvär ingen bra bild på just det men det kommer.
Men här kommer istället lite sämre bilder ;P










Han var jätte duktig för det mästa, men absolut inte hela tiden. Han har stora problem när jag lämnar honom och i går fick han och maja ligga i en box när vi inte kunde ha med honom och då var det få gånger han skötte sig som jag vill, men det är bara jobba på som f*n det är fortfarnade en lång bit kvar.

Och han var otroligt trött efteråt och när vi kom hem till Anna sov han sina tio minuters power naps och sen var det full rulle igen. Men på vägen hem sov han hela vägen och blev lite smått sur nör vi skulle byta från buss till t-bana till pendeln till buss ;P

Och i natt sov båda som två grisar. Men på morgon kvisten vaknade jag av att båda har hoppat upp i sängen och jag låg som ett "S" imellan:



På nått sätt fick jag också plats i sängen...men det är fan en gåta!

Men nu ska vi snart träffa Anna igen och åka ut till hund öarna :D


Kommentarer
Postat av: Sandra & CO

Haha tänkt att börja valla eller ;P Du dags att ses snart, var lite längesen nu! Kram på er

2009-11-14 @ 10:35:30
URL: http://www.raggsockan.se
Postat av: cicci

haha japp min nya vallhund ;P

ja de var de verkligen, är ett måste!

2009-11-14 @ 21:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0