Är helt slut i kroppen

I söndags var jag nära på att svimma inne på jobbet hade jag inte fått tag på graveringsmaskinen hade jag åkt i golvet med en duns! Trodde det var blodsockerfall så det var bara att trycka i sig socker, det konstiga var att det blev verkligen inte bättre...snarare sämre hela tiden. Så Sabina släppte farsdagsfirandet och åkte till jobbet och hämtade mig så jag fick komma hem. Litade inte riktigt på mig själv att åka buss. Genom att jag inte blev bra så ringde jag vårdgaiden och efter en halvtimmes väntande äntligen kom fram och hon börja de ställa en massa frågor och om man börjar känna efter så hade jag ju faktiskt väldigt ont i lederna och trött i hela kroppen och så vidare...så det slutade med att jag har alla symptomer utom tre till inflensa.

Nu är det jätte många som har frågat om det är just svininflensan jag har. Men allt det här med svininflensan är så otroligt ÖVERDRIVEN!!!!
Det är typ 1 på 100 som är svininflensan av alla som har inflensan, om det äns är så många.
Sen så blir inte alla sjuka ens!
Sen så är dom som är i riskgrupperna det är dom som skulle vara i riskgrupperna för vanliga inflennsan också, och dom har väldigt ofta dåligt emunförsvar som knappt klarar en vanlig förskylning!
Sen tror jag att mycket sitter psykologiskt också. Tror du att du har svininflensan så tror jag att du skulle må betydligt sämre än vad du skulle gjort om du trodde att du "bara" har den valiga inflensan.
Sen får du ju egnetligen inte åka in och kolla ifall du har svininflensan om du inte är i riskgruppen eller får andnöd.

Men själva poängen var att jag måste ta och lyssna på min egne kropp ibland, hade jag kanske stannat upp och känt efter så hade jag tagit det lite lugnare och inte legat utslagen med två helt understimulerade hundar och ajg är helt säker på att dom tävlar om vem som kan driva mig till vansinne snabbast! Eller så hade det inte vart någon skilnad, jag hade kanske stannat och känt att ajg är rätt trött i kroppen och ont i lederna men va f*n det är inte så farligt!

Så vem vet hur det skulle va eller hur det skulle bli, det ända vi vet är hur det blir!
Och vi kan alltid påverka hur det ska bli men vi vet inte alltid hur.


Kommentarer
Postat av: Julia Swalander

Hej vilken jätte fin blogg du har:)

Eftersom jag deltar i en tävling hos swebus så tänkte jag berätta för dig

att eftersom det är en ny vecka nu så kan alla som reda röstat, rösta igen!

Och ni som inte röstat får jätte gärna lägga en röst på mig och min pojkvän :*

(man kan rösta varje ny vecka tills tävlingen är avslutad!)

Klicka bara på länkarna och rösta, klicka hellst på båda två!

Det går på mindre än 1minut! DIN röst är guldvärd?

(om du vill veta mer, läs på min blogg varför)



http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=49

http://www.studentresan.swebusexpress.se/?page_id=2&mid=54



... Och om du sedan vill ha ännu flera besökare till din blogg, länka mina bidrag på

din blogg åt mig så länkar jag dig på min blogg! :)

Ha en fortsatt bra dag! :)



(om du redan fått detta medelande så radera det bara!)

2009-11-11 @ 17:22:56
URL: http://juliaswalander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0