Hysteriskt

Den senaste tiden har vart helt hysterisk! Maja har börjat löppa och har vart i höglöpet nu i några dagar. Och jag var ju berädd på att ha en löptik tillsammans med en hane när jag köpte Elliot och hade värsta planen på personer osm skulle kunna ta hand om hundarna i skifft. Men jag var inte riktigt berädd på att Elliot skulle dra på sig noskvallster i samma veva som Maja började löpa. Och vem vill passa en hane som har noskvalster och helt tokig eftersom Maja löper, det är ju någon som inte har hundar själv men vem vill ha en han hund och en löptik tillsammans? Ja det är inte många! Tina har passat dom och mamma och pappa var helt underbara som passade dom under helgen, vet inte riktigt hur jag ska kunna tacka dom!

Och när jag var till veterinärn för att få behandling för noskvalster så hittade dom en knäl i Majas ena tutte!!!! Och jag stressade ju upp mig och för något ögonblick såg jag bara operation och att Maja skulle dö av cancer! Men sen började jag få ordning på tankarna och pratade med vetrenären och det är antagligen inget. Men ska hålla koll på om den blir större.

Men nu till det roliga! I torsdags kom Mirja och hälsade på och bodde hos mig till i morse. Kul att träffa henne igen, det blir ju inte så ofta detta året blev de iaf två gånger! Mirja är en person som man bara måste älska hon är så där genom snäll rakt igenom. Anna kom förbi och vi hade jätte kul. Vi var även ute och åt med Linda, Sanna och en vän till Linda på fredagen och sen åkte vi hem. Och min uppblåsbara dubbelsäng blev mycket uppskattad av både Anna och Mirja.

På lördagen åkte Mirja till Älvsjömässan där de var HUND2009 och Anna åkte när mamma kom och skjutsade mig till jobbet och tog hand om Elliot. Direkt efter Jobbet åkte vi till Stadshuskjällaren på julbord. Maten var god men jag var stressad och jätte trött så jag Sabina och Ninni åkte hem så fort vi ätit. På centralen plockade vi upp Mirja. 

Jag hoppas du kommer och hällsar på snart igen, Mirja. Annars kommer jag och våldgästar dig. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha klart jag kommer snart igen:) De va jättemysigt att va hos dej, maja å elliot<3

Men du får gärna våldgästa mej oxå, du vet de blir mer dansband till sommar´n:D Puss!

2010-01-10 @ 02:37:38
Postat av: Cicci

Nästa gång får man hoppas att de inte är lika stressigt och rörigt med hundanra iaf :P

Klart att jag kommer när de är dansband :D Och jag ska försöka komma bort lite också bara för att få träffa dig :D

2010-01-10 @ 09:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0