29 aug 09 - jag har den bästa lilla tösen i hela världen

Det är helg och jag jobbade som vanligt ;P men jag klagar inte, de är ett jobb jag trivs på så jag kan inte få de bättre. får se hur de går på tisdag...

Efter jobbet träffade jag Helena, kul att se henne igen...de var ju något år sen...eller flera ;P Hon håller en instruktörsutbildning i Jakobsberg så då var jag ju bara tvungen att träffa henne.

Jag har fått hjälp med hur jag ska försöka lösa Majas skotträdsla, tack underbara Ida. Jag kommer sätta på maja sele och lina, och jag ska ha hörselskydd och sabina kom på att jag skulle gå och sjunga. Och gå mot skutbanan.
Så varför ska jag ha alt de här då?
sele: då kan jag vara säker på att hon inte på några sätt kan ta sig ur den om hon får panik.
lina: För att hon ska kunna gå och vara lös.
Hörselskydd: för att inte jag ska kunna reagera på skotten, kan inte reagera på något som jag inte hör.
Sjunga: för att jag inte kan vissla ;P ska göra så att jag får något annat att tänka på...så som man gör om man går in i ett stall och är rädd för hästar, visa att man inte bryr sig
Så om ni ser någon idiot som går me hunden i lina/koppel har hörselkåper och går och sjungar så är de bara jag som ska försöka träna bort skotträdsla på min ögonsten...inte någon som har rymt från bekomberga...
Men ska också säga att jag är inte säker på att jog kommer gå och sjunga...dels för de är inget jag normalt sätt gör och tror maja skulle bara fråga sig själ "vad fan syslar hon nu med?" och dels för att jag kan värkligen inte sjunga längre...
återkommer om hur det går...kommer ju inte gå över en natt då de blir ett litet projekt

Kan bara avsluta för ikväll med att jag har världen bästa tös! Min Maja. Jag gör allt för henne...skulle till och med sjunga... ;P


Kommentarer
Postat av: Boa och Ulli

Du kan få ta med dig skottfasta Ulli som sällskap till henne!

2009-08-30 @ 10:23:20
URL: http://enboa.wordpress.com/
Postat av: Nettan

Jasså ru !

Har du blogg också ?! Ha ha !



kram

2009-08-30 @ 11:03:01
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: cicci

ja vi får se när jag går första gången så kanske efter de :P

japp jag kände för att uppdatera den lite :D

2009-08-31 @ 08:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0