Saken är den...

Helgen har beståt av mycke jobb, lördagen 11 timmar och på söndagen 9 timmar...med OB :) satt och tänkte på att när jag jobbar på vinsta fulla dagar jobbar jag 11 timmar under hela helgen och de är de jag gjorde på en dag på vinn. Det är lite skillnad i ekonomin fast de är jobbigt. Och hur mycke jag än jobbar på olika ställen och söker olika jobb så är de på Vinsta jag trivs och vill va. Och jag kan inte annat än att hoppas på fler timmar. Jag kan butiken, har erfarenhet och kunskap...visst de är jätte kul att jobba någon annan stanns men det är något som saknas. Jag har de bästa jobbar kompisarna man kan ha och jag får ha med mig hundarna på jobbet och dom funkar...sen tycker kunderna om mig :P haha

Efter jobbet på söndan gick jag förbi jennys jobb för att köpa lite lampor...och som vanligt slutade de med lite mer ;P Köpte bland annat en sån där liten check teroms att ha kaffe i på morgonen att ha på bussen. Invigde den i morse och den var helt fantastisk, det blir lite mer behagligt att sitta där med kaffet och lyssna på morgonens radioprogram.
Väl hemma kom Paii förbi och lagade mat och så såg vi på Johan Falk filmen, som jag för övrigt bara älskar...

Hunderna har som sagt vart ute på landet med mamma och pappa under helgen och betett sig som världens gulligaste...dom har skött sig riktigt bra, som alltid när mamma har dom. Det ligger nått i att hundar/barn är betydligt mer väl uppfostrade när dom inte är hemma eller när inte matte/husse/föräldrarna är me :P se de är inte så stor skilnad på hundar och barn :p 

I dag har vi jobbat på Hundens Hörna och Maja är bäst som alltid :P tog med mig mitt antiskall halsband i dag, då Elliot har börjat göra utfall i boxen :O och kom på varför jag skulle skicka tillbaka det till leverantören...den läcker så den tar slut på typ tio minuter. Men Elliot har iaf skött sig hyffsat, med små insidenter på eftermidagen och kvällen. I dag fick han följa med till rastgården när vi tog dit dagis hundarna. Och han trivdes, och inget muckande, började bete sig lite som vanligt för ett tag. Vill att trotts perioden ska gå över snart :P Men jag tänkte att han skulle springa sig varm och att täcket bara skulle vara i vägen men ICKE!!! Och oj vad han frös mot slutet, så han fick sitta och mysa under min jacka.
Fick stänga för första gången och var lite nervös men de gick jätte bra :) Skulle faktiskt trivas att jobba heltid på ett hunddagis.

Min Hurtta jacka har ju då gått sönder för tredje gången och måste värkligen kontackta Hurtta, så kan de ju inte va!

Kvällen blev att stressa hem och försöka ringa alla som ajg skulle ringa och sen åkte jag och Sabina i väg och solade, så skönt så. Nu är man brun igen :) ska bara klippa mig och fixa naglarna så är de perfekt :) Nu blir de till att se när vi ska gå på bio i helgen :D


Kommentarer
Postat av: Nettan

Fullt ös medveslös tjejen ! Ha ha !

Jasså, lillkillen har blivit stor ?! Ha ha !

Jag har fått världens problem med Falcon som har börjat göra utfall mot alla människor och bilar.

Helt crazy, så nu är det han som får följa med ner till klubben så ofta jag bara kan för träning.



Hoppas vi syns snart !



kramiz

2010-01-18 @ 22:27:17
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: cicci

japp men det är alltid ett strees moment genom att jag inte vad jag gör i februari, så de är lite jobbigt. men jag är glad för alla jobb jag får :P

Haha ja lite för stor tror jag nu :P vad jobbigt! ja men hoppas att de löser sig!

de gör vi nog, men kommer nog inte komma på så många onsdags träningar genom att jag jobbar på mycke den här månaden, men de är klart vi ses ;P annars får du komma och hällsa på på vinsta i helgen :P

2010-01-19 @ 17:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0