Middag på resturang Capri

I går jobbade jag på vinsta, skyndade mig hem genom att Helena skjutsade mig så gick de lite snabbare :P rastade maja, duschade och for iväg in till stan. Hötte Helena i bromma så bar de i väg in till stan, närmare bestämt Östermalmstorg, Nybrogatan 15 och Capri. Jätte mysig resturang, det som dock drar ner den är att man som servitör står inte och tjafsar med någon annan servitör ute i resturangen, precis vid vårt bord. Men de vara jätte trevligt och jätte god mat. Jag åt då en skaldjurspasta, men har lite problem när dom kom in med den och de var hela små bläckfiskar i. Jag är inte så petig men till och med för mig lite magstarkt. Men jätte gått, förutom blöckfiskarna för dom vågade jag inte smaka.
Hade velat tagit en bild, för de såg otroligt gott ut, men genom att jag och Helena var väldigt duktiga på att pilla i maten så de såg ut som att vi lekte med den så skippade jag de. Ni får helt enkelt gå dit och äta! Jag kan starkt rekomendera den. 

De blev inte så sent, gick därifrån vid 23 men det tar ju ett tag att komma hem, nästan en timme. Men jag han precis med tåget när jag kom till centralen så jag hade tur. 
Men när jag kommer hem så är det världens fest i lägenheten under, en födelsedagsfest (hörde "ja må han leva"). Och jag har ingen lust att vara tant sur, kände mig som gätte gammal. Men man fyller ju bara år en gång om året och de var väl någon blandning på inflyttnings fest. Klart att dom skulle få ha de men när de var alsång på schlager låtar höll jag på att krivera! Dom sjöng inte dom skrek...och de var fruktansvärt falskt! Men som tur var hörde det knappt bort till mitt sovrum.

Har nyhetsmorgon i bakgrunden och dom pratar om klicker på barn, vart har vettet försvunnit?! Man använder inte klicker på barn! Det funkar inte att bara belöna possetivt beteende och ignorera de dåliga på BARN!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0