Förberedelser

Snygga naglar - Check
Mina "utställnings" kläder - Check
Utställnings koppel  - Check
Startkort och viktiga papper - Check
Leksaker, godis - Check
Ut tagna pängar - Check
Utställnings tränat - Halvt check
Badning - snart

Jag är hysteriskt närvös, om några timmar är vi på väg till Älvsjö och första gången jag ställer Elliot. Och de här är verkligen anledningen till varför jag inte tävlar. Jag håller på att gå upp i atomer inombords.

Det var lugnt på jobbet, eller rättare sagt skit tråkigt att jobba i dag så jag passade på att träna att ställa ut med en röd hundleksak föreställande en gris och hurttas utställningskoppel, med tips från Sabina. Jag tyckte de gick riktigt bra för mig och lilla Röd. Men jag måste lära mig att strecka på mig, springer jag omkring som en hö säck kommer Elliot inte sträcka på sig. 
Jag måste även lita på mig själv att de jag gör inte är helt fel, jag har lite svårt för de specielt när folk tittar. Men nu har jag iaf lärt mig vad alla färger betyder och vad allt betyder, men ska plugga på lite mer här ikväll. Jag tävlar ju så ofta...eller inte...och nu förstår jag varför. 

Har ju haft lite mardrömmar sen en vecka tillbaka och ja...de har ju inte dirket blivit bättre... i natt drömde jag tillexempel att jag glömde Elliot hemma när jag åkte iväg till mässan.  
Sen fick jag lite panik då dommaren är från Ryssland, och min engelska är ju lika med ingenting, fast den har blivit mycke mycke bättre sen jag började läsa böckerna på engelska och de går ju faktiskt riktigt bra...kan dels vara för att jag sett filmatiseringen av böckerna och kan filmerna mer eller mindre utantill. Sen har de väl lite att göra med att jag inte tror på mig själv, det där återuppkommande probelmet.

Men vi ska göra så gått vi kan. Får vi ingen bra kritik så är dommaren dum i huvudet! Näää, men utställning är ju en omdömmes sport och alla tycker inte lika och alla dömmer inte lika. Men jag kommer helt ärligt vara så stolt över oss om vi bara kommer igenom den här dagen.

Nej men nu ska vi börja städa upp lite och fixa och trixa lite :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0